Zestaw testów sprawdzających znajomośc języka niemieckiego po każdym rozdziale podręcznika DACHfenster I do wykorzystania na lekcjach powtórzeniowych lub na sprawdzianie.
DACHfenster I/1 I. Opisz siebie w 10 zdaniach. ............................................. ............................................. ............................................. ....................................................................10 pkt
II. Zadaj koledze pytania: 1. .................. - Aus Deutschland 2. .................. - In Berlin 3. ................... - Kino und Sport. 4. ............. ..... - Ja, ich spiele Fußball. 5. .................. - Nein, ich bin 11 Jahre alt. 5 pkt
III. Uzupełnij czasowniki w odpowiedniej formie: 1. .... du Comics? 2. Ich ...... das Gymnasium. 3. Meine Mutter .... Lehrerin. 4. Er ..... Gitarre. 5. Meine Großeltern ..... Rentner. 6. Meine Cousine ............... im Büro. 6 pkt
IV. Uzupełnij pary rzeczowników: 1. ....... – die Mutter 2. der Hund - ....... 3. der Bruder - ........... 4. ................. - die Tante 5. der Mann - ........................ 6. der Opa - .......................... 6 pkt
V. Uzupełnij przymiotnik przeciwstawny: 1. mollig - ................. 4. lustig - ..................... 2. klein - .................... 5. phlegmatisch - .................. 3. laut ....................... 5 pkt
VI. Odpowiedz przecząco: 1. Bist du romantisch? ................................................... 2. Mag er gern Pizza? .................................................... 3. Fotografierst du? .................................................... 3 pkt
VII. Rozpisz działania: 1. 5 x 4 = 20 ............................................................ 2. 12 : 6 = 2 ............................................................ 3. 11 + 8 = 19 .......................................................... 9 pkt
VIII. Wstaw mein/-e, lub dein/-e: 1. Was macht ..... Tante? ... Tante studiert Informatik. 2. Was trainiert ............ Bruder? ............ Bruder trainiert Judo. 4 pkt
IX. Uzupełnij zaimek osobowy: 1. Der Bruder ist niedlich . ... ist auch lustig. 2. Das Kaninchen ist grau. .... ist auch weich. 2 pkt Razem : 50 pkt
Opracowała: mgr Agata Giczala - Naróg
...................................................................
DACHfenster I 3
I. Uzupełnij zdania czasownikiem w odpowiedniej formie: 1. Monika ..... Sport. (treiben) 2. .....du gern Musik? (hören) 3. ............... ihr gern? (reiten) 4. Peter ....... gern (laufen) 5. Jutta ..... Zeitungen. (lesen) 6. Wir .... Fußball.(spielen) 7. Mario .... gerne Rad. (fahren) 8. ........... du gern Eis? (essen) 9. Der Hund ................ Knochen (fressen) 10. Der Hamburger ............ 2 Euro. (kosten) 10 pkt
II. Uzupełnij czasowniki: 1. Ski........ 2. Schach ...... 3. ins Theater ...... 4. Bücher ....... 5. Fernsehen...... 6. Freunde .......................... 6 pkt.
III. Szukasz przyjaciół korespondencyjnych. Napisz ogłoszenie do gazety. Opisz swoje hobby ................................................................................ ................................................................ ................................................................................ .............................................................................. ............................................................................... ............................................................................... ............................................................................... ............................................................................... 8 pkt Razem: 24 pkt
Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg
.............................................................................
DACHfenster I/3-4
I. Wstaw rodzajnik nieokreślony lub przeczenie w mianowniku. 1. Ist das .......... Bleistift? Nein, das ist ............. Bleistift. Das ist ........ Patrone. 2. Ist das ............ Lineal. Nein, das ist ........... Lineal. Das ist .......... Schere. 6 pkt
II. Wstaw rodzajnik nieokreślony lub określony w mianowniku i bierniku: 1. Das ist ......... Sportzeug. ............ Sportzeug ist bunt. Ich brauche ........ Sportzeug. 2. Das ist ........ Taschenrechner. ........... Taschenrechner ist neu. Ich brauche .......... Taschenrechner. 3. Das sind ............. Bücher. .............. Bücher sind interessant. 8 pkt
III. Uzupełnij rodzajnik określony i liczbę mnogą. ............ Mäppchen - ....... ........................ ............ Tasche - .......... ............................ ........... Radiergummi - ............ .......................... ........... Block - .......... ................................. 8 pkt
IV. Wstaw rodzajnik nieokreślony lub przeczenie w bierniku: 1. Hast du ........... Spitzer? Nein, ich habe .......... Spitzer. 2. Hast du ........... Filzstifte? Nein, ich habe ........... Filzstifte. 4 pkt
V. Przetłumacz: 1. Historia jest nudna. ................................................................. 2. WOS sprawia przyjemność. .......................................................... 3. Uważam, że fizyka jest głupia. ....................................................... 4. Nasz nauczyciel mówi wolno i wyraźnie. ..................................................................................... 5. Czy wasz nauczycielka jest sprawiedliwa? ................................. 6. Mój korektor jest zgubiony. ......................................................... 7. Na trzeciej lekcji ma on język polski. ........................................ 8. Nie jestem przygotowany. ...................................................... 20 pkt
VI. Odpowiedz na pytania: 1. Was machst du in Mathe? .......................................................... ............................................................... 2. Was machst du in Musik? .................................................... ..................................................................... 3. Wie ist dein Lieblingslehrer? ............................................... .................................................................................. 3 pkt
VII. Wstaw czasownik w odpowiedniej formie: 1. ................ du das Heft? (brać) 2. Peter ............. mir gern. (pomagać) 3. Warum ................ ihr? (śmia się) 3 pkt
VIII. Przetłumacz: zmęczony - ................ biegać - ......................... rozumieć - ......................... 3 pkt
Razem 55 pkt
Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg
......................................................
DACHfenster I 5
I. Która jest godzina? 1. 16.15 .................................................................... 2. 12.30 ..................................................................... 3. 10.07 ......................................................................... 4. 18.52 .................................................................. 8 pkt
II. Ułóż zdania z rozsypanek. 1. aufstehen, ich, um, täglich, 7 Uhr ................................ 2. anfangen, die Schule, um 8 Uhr ........................ 3. er, zurückkommen, am Nachmittag ......................................... 3 pkt.
III. Uzupełnij przedrostki czasowników złożonych rozdzielnie 1. Ich sehe gern .... 2. Ich rufe dich gleich ........... 3. Um 8 Uhr geht sie ............... 4. Der Bus fährt um 18 Uhr ......... 5. Wann räumst du dein Zimmer ... ? 5 pkt
IV. Utwórz pytania. 1. Um 17 Uhr habe ich Tanzschule. ..................................................... 2. Der Film dauert 2 Stunden. ...................................................... 2 pkt
V. Jakie plany ma Andrea? Mi 16.00 – 19.00 lernen, 20.15. Musikklub 22.00 ein Buch ..................................................................................... ..................................................................................
Fr 17.15.Tennis 19.00 Hund 19.30.Disko ............................................................ ..................... .............................................................. 6 pkt
VI. Kolega zaprasza Cię do kina. Napisz dialog. .......................................................................................
....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ................................................................................. 6 pkt Razem 30 pkt
Opracowała: Agata Giczala- Naróg
..................................................................
DACHfenster I 6
I. Chcesz zaprosic kolegę lub koleżankę na urodziny. Przyjęcie jest w sobotę od 17.00 do 22.00. Napisz zaproszenie. ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... 4 pkt
II. Napisz, jak wyglądałaby ta rozmowa telefoniczna.
Jan Kowalski Hans. Stefan? (+), Moment ................................................................................ Stefan Hans. Danke, Einladung Samstag? (-) Oma besuchen Schade! 8 pkt
III. Wstaw odpowiednie formy czasownika einladen: 1. Wen ................ du .....? 2. Mutti, er ............ 20 Personen .......! 2 pkt
IV. Zamień rzeczownik na zaimek osobowy: 1. Ich kaufe das Poster. Ich kaufe ........ 2. Der Anhänger ist für Axel. Er ist für ........... 3. Das Geschenk ist für Dagmar. Das ist für ......... 3 pkt
V. Dopisz opakowanie do produktu: 1. eine ............ Cola 2. eine .............. Mais 3. eine .................. Eis 4. eine ................. Chips 5. ein .................... Rosinen 5 pkt
VI. Dopisz odpowiedni czasownik: 1. in Würfel ............................ 2. nach Geschmack ........................ 3. Majonäse ............................. 4. kurz ............................. 4 pkt
VII. Wymień po 4 produkty: 1. Obst: ..................................................................... 2. Gemüse: .................................................................. 8 pkt
VIII. Przetłumacz: 1. Zapraszam mojego przyjaciela. ....................................................... 2. Moja mama piecze tort orzechowy. .................................................. 3. Chciałbym zrobić sałatkę owocową ............................................... 6 pkt Razem: 40 pkt
Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg
............................................................................
DACHfenster I 7
I. Napisz 2 zalety i 2 wady mieszkania w centrum miasta. ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... 4 pkt
II. Wstaw odpowiedni rodzajnik nieokreślony. 1. Er wohnt in .............. Einfamilienhaus. 2. Mein Haus steht in ............. Garten. 3. Wir wohnen uns in ............. Siedlung 4. Sie spielt gern mit ............. Hunden. 4 pkt
III. Wstaw rodzajnik określony. 1. In ........ Dorf gibt es kein Kino. 2. Die Katze schläft auf ........ Terrasse. 3. Der Sessel steht in ........ Flur. 4. Ich helfe ............ Eltern. 4 pkt
IV. Zum czy zur? 1. Ist es weit ........ Sportzentrum und .......... Schwimmhalle? 2 pkt
V. Podaj wyrazy o znaczeniu przeciwnym: 1. laut- .............. 2. modern- .................. 3. breit - ................... 4. niedrig- ................... 4 pkt
VI. Ułóż pytanie: 1. Er hilft der Freundin. .................................................... 2. Wir treffen uns mit Eva. ..................................................... 2 pkt
VII. Przetłumacz: 1. Łazienka jest na parterze i na pierwszym piętrze. ................................... 2. Sypialnia jest mała ale przytulna. ..................................... 3. Obraz wisi na ścianie obok drzwi. .............................................................. 4. Biurko stoi obok regału. ........................... 5. Lampa wisi nad fotelem. ........................ 6. Książka leży pod łóżkiem ............................................. 7. Komoda stoi między szafą a oknem. ................................................................... 8. Pies śpi na dywanie. ............................................................... 20 pkt
Razem: 40 pkt
Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg
....................................................................................
DACHfenster I 8
I. Odpowiedz: (miesiące na dwa sposoby) 1. Der Wievielte ist heute? ........................ 2. Wann ist der Heilige Abend? ...................... 3. Wann hast du Geburtstag? ...................... 3 pkt
II. Przetłumacz: 1. Ferie trwają od 19.06. do 31.08. ..................... .................. 2. Dzień Matki jest w maju. ..................................... 3. We wrześniu zbiera się grzyby. ................................................ 10 pkt
III. Odpowiedz w pięciu zdaniach na każde pytanie. 1.Wie ist das Wetter heute? ................................................ ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... 2.Wie ist das Wetter im Herbst? ....................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... 3.Was macht man am liebsten im Frühling? ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... .......................................................................................15 pkt
IV. Uzupełnij formy trybu rozkazującego: 1. Hans, ............... bitte Deutsch! (sprechen) 2. Katrin und Eva, ............. der Mutter! (helfen) 3. Kinder, ............. fleißig! (lernen) 4. Vater, ........... nicht so schnell! (fahren) 5. ........................ bitte später, Frau Schmidt! (kommen) 6. Tom, ............... den Text! (lesen) 7. Herr Mayer, ................... bitte den Regenschirm. Es regnet. (nehmen) 7 pkt
V. Twoja koleżanka źle się czuje, jest słaba i ciągle śpiąca. Udziel jej pięciu rad. ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... ....................................................................................... .......................................................................................5 pkt
VI. Przetłumacz: 1. Przepraszam, jak dojść do apteki? ....................................................................................... 2. Proszę iść prosto, na skrzyżowaniu w prawo. ....................................................................................... 3. Przykro mi, nie orientuję się tutaj. ....................................................................................... 4. Idź przez osiedle, potem w pierwszą ulicę na lewo. .......................................................................................10 pkt Razem : 50 pkt
Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg
.............................................................................
DACHfenster I 9
I. Wymień 10 krajów europejskich (oprócz niemieckojęzycznych) .................................................................... .................................................................. 10 pkt
II. Napisz, dokąd można pojechać na wakacje.( nad morze, w góry....) 5 przykładów. ..................................................................................... .................................................................................. 5 pkt
III. Napisz, co można tu robić. 3 przykłady. Auf dem Lande kann man .................................................... Am See kann man ................................................................ 6 pkt
IV. Napisz w czasie przyszłym, dokąd jedziesz na wakacje, dlaczego właśnie tam, z kim, czym i na jak długo. ........................................................................................... .......................................................................................... ........................................................................................... .......................................................................................... 7 pkt
V. Uzupełnij przyimek i rodzajnik. 1. Ich fahre ..................... Staßenbahn. 2. Wir fahren ............... Schweiz und .............. Deutschland. 3. Berlin liegt ................. BRD. 4. Wir sind .................. Meer. 5 pkt
VI. Uzupełnij pytania: 1. ................ fährst du? - Nach London. 2. ................ fährst du? - Mit den Eltern. 3. ................ fährst du? - Mit dem Bus. 3 pkt Razem:36 pkt
Opracowała: mgr Agata Giczala - Naróg
|